Hlavné výhody CAPI
- Vyššia spoľahlivosť merania – nezávisí od blokovania cookies alebo skriptov v prehliadači.
- Presnejšie údaje – meranie udalostí aj v prípadoch, keď Pixel zlyhá (napr. kvôli adblocku).
- Zlepšenie výkonu kampaní – vďaka presnejším údajom majú algoritmy Facebooku viac informácií na optimalizáciu, čo môže viesť k zníženiu ceny za akvizíciu (objednávka zájazdu).
Potrebné predpoklady na aktiváciu
- Facebook Conversion API je dostupné všetkým klientom s licenciou Ultimate a tým, ktorí majú aktívny modul Pokročilý marketing.
- Na webe máte aktívne meranie pomocou Facebook Pixelu.
- Poznámka: Facebook CAPI nenahrádza Pixel, ale ho doplňuje. Je úplne v poriadku, ak sa tie isté údaje budú odosielať dvakrát – raz cez Pixel a druhýkrát pomocou CAPI.
Ako nastaviť Facebook CAPI
- Prihláste sa do Meta Business Suite - https://business.facebook.com
-
Prejdite do nastavení merania udalostí: Všetky nástroje → Správca udalostí
-
Skopírujte ID dátovej sady
- Na karte Zdroje dát vyberte svoj aktívny Pixel.
- Z jeho nastavení skopírujte dátové sady.
-
Vloženie ID do administrácie CeSYSu:
Pokročilé → Nastavenia a šablóny → Nastavenie webu → Facebook Pixel ID (for conversion API) -
Vygenerujte prístupový token:
- V nastavení Pixelu (rovnaká stránka ako v kroku 3) kliknite na možnosť vygenerovať token.
-
Skopírujte vygenerovaný token.
-
Vloženie tokenu do CeSYSu:
Pokročilé → Nastavenia a šablóny → Nastavenie webu → Facebook API token for conversion API
Kontrola odosielania údajov
Po dokončení nastavenia počkajte aspoň 30 minút, kým sa udalosti začnú zobrazovať v analytike.
- Prejdite do prehľadu svojho Pixelu v Správcovi udalostí.
-
Pri udalostiach ako Zobrazenie obsahu, Pridanie do košíka a Nákup sledujte stĺpec Integrácia:
- ak vidíte stav "Niekoľko", všetko funguje správne.
- Znamená to, že daná udalosť bola zaznamenaná cez Pixel aj pomocou Conversion API.

Pomocou Conversion API teraz odosielame meranie ďalších udalostí, ktoré vám môžu pomôcť pri vyhodnocovaní a optimalizácii vašich kampaní:
- Potenciálny zákazník – úspešné odoslanie spätného volania alebo rýchlej požiadavky z webu.
- Odoslanie žiadosti – používateľ sa prihlásil na odber newslettera.